REMONT NAWIERZCHNI DROGI POWIATOWEJ NR 1133G WIKLINO- ROGAWICA IG-341/05/07
IG-341/05/07 Słupsk 24.01.2007 r.
G M I N A S Ł U P S K
reprezentowana przez Wójta Gminy
UL. SPORTOWA 34
76-200 SŁUPSK
tel. (059) 8428-460 tel./fax. (059) 8429-254
OGŁASZA PRZETARG NIEOGRANICZONY
o wartości szacunkowej powyżej równowartości 60 000 EURO
realizowany na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z dnia 9 lutego 2004, Nr 19 poz. 177 późn. zm.), zwanej dalej „ustawą” na:
„REMONT NAWIERZCHNI DROGI POWIATOWEJ NR 1133G WIKLINO- ROGAWICA
CPV 45233252-0
1. Specyfikacja istotnych warunków zamówienia (SIWZ) w wersji drukowanej znajduje się do odbioru w budynku Urzędu Gminy w Słupsk w pokoju nr 10
2. Specyfikacja istotnych warunków zamówienia (SIWZ) w wersji elektronicznej dostępna jest na stronie internetowej http://bip.slupsk.tensoft.pl/ w zakładce – przetargi -> zamówienia publiczne.
3. Przedmiot przetargu obejmuje: remont nawierzchni drogi powiatowej nr 1133G na odcinku Wiklino- Rogawica na odcinku o długości około 5.250 mb.
4. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych oraz składania oferty wariantowej.
5. Termin wykonania zamówienia: do 31 października 2007 r.
6. Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis dokonywania oceny spełnienia tych warunków:
Wykonawcy, którzy ubiegają się o udzielenie niniejszego zamówienia zobowiązani są spełnić warunki udziału w postępowaniu, określone w art. 22 ust. 1 ustawy w szczególności:
1) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają
obowiązek posiadania takich uprawnień,
2) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz potencjał techniczny, a także dysponuję
osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,
3) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia,
4) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia.
7. Wadium – 10.000 zł
8. Zamawiający żąda zabezpieczenia należytego wykonania umowy w niniejszym przetargu.
9. Osoby uprawnione do kontaktów z Wykonawcami – p. Rafał Gzylewski - tel. 0(59) 8428-469 (wew. 54) oraz p. Mariusz Początko – tel. 0(59) 8428-469 (wew. 21).
10. Kryterium oceny ofert: CENA – 100%.
11. Oferty należy składać w sekretariacie UG Słupsk. Termin składania ofert upływa dnia 28 luty 2007 r. o godz. 1000.
12. Otwarcie ofert nastąpi dnia 28 luty 2007 r. o godz. 1015. w siedzibie Zamawiającego w sali konferencyjnej Urzędu Gminy w Słupsku.
13. Termin związania ofertą wynosi: 30 dni.
14. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.
15. Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów.
16. Zamawiający nie przewiduje zastosowania aukcji elektronicznej.
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
UWAGA !!! WYJASNIENIE DO SIWZ .
IG-341/05/07
Słupsk, 19.02.2007 r.
Wszyscy Wykonawcy
Dotyczy przetargu na przebudowę drogi powiatowej nr 1133G Wiklino- Rogawica.
W związku z zapytaniem złożonym przez jednego z Wykonawców, Gmina Słupsk odpowiada:
Pyt.: W jakiej formie należy sporządzić kosztorys ofertowy sporządzony na podstawie przedmiaru robót: w formie kosztorysu uproszczonego czy w formie kosztorysu szczegółowego ?
Odp. : Kosztorys ofertowy należy sporządzić w formie kosztorysu szczegółowego.
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////
UWAGA!
WYJAŚNIENIA DO SIWZ
IG-341/05/07
Słupsk, 06.02.2007 r.
Wszyscy Wykonawcy
Dotyczy przetargu na przebudowę drogi powiatowej nr 1133G Wiklino - Rogawica.
W związku z zapytaniem złożonym przez jednego z Wykonawców, Gmina Słupsk odpowiada:
Z wizji terenowej przeprowadzonej przez nas wynika że:
a) długość remontowanego odcinka (5250 mb) nie ma odpowiednika rzeczywistego w terenie.
odp.: po sprawdzeniu faktycznej długości, wynikło że faktycznie zaszła pomyłka w wyliczeniu długości odcinka pomiędzy Wiklinem a Kukowem która powinna wynosić 1900 mb (a nie 2.830 mb).
b) zakres robót ziemnych nie odzwierciedla faktycznej sytuacji:
- głębokość wykonania koryta pod pobocza jest na przeważającym odcinku większa od 10cm,
- istnieją miejsca bez potrzeby wykonania koryta, jednak są one głębsze od 10 cm wymagające oprócz odhumusowania dodatkowych warstw wyrównawczych,
- na całym odcinku robót ziemnych zachodzi konieczność odhumusowania,
Odp. zakres robót ziemnych został przyjęty i wyliczony jako średni dla przyjętej długości remontu drogi przy głębokości ok. 10 cm. Roboty ziemne związane z wykonaniem koryta pod pobocza należy wycenić zgodnie z załączonym przedmiarem robót.
c) istniejąca nawierzchnia jest mocno zdegradowana w postaci siatki spękań poprzecznych i podłużnych oraz występującymi w niej ubytkami podbudowy i nawierzchni. W związku z powyższym odnośnie punktu c istnieje uzasadniona potrzeba wykonania w pierwszej kolejności :
- wypełnienia ubytków podbudowy,
- wypełnienia ubytków warstwy ścieralnej,
- likwidacji siatki poprzez rozebranie warstw konstrukcyjnych w koniecznym zakresie,
Odp. : informujemy że przed wykonaniem nowej nakładki w terminie wcześniejszym zostanie wykonany remont cząstkowy zniszczonej nawierzchni,
d) prosimy o podanie odległości wywozu urobku z korytowania ze wskazaniem miejsca odkładu,
Odp.: Odległość wywozu urobku z korytowania wynosi od 1 do 3 km . Zlokalizowane jest ono w byłej piaskowni na trasie między Wiklinem a Kukowem. Dlatego do kosztorysowania należy przyjąć średnią odległość wywozu tj. 2 km.
e) prosimy o dokładne sprecyzowanie rodzaju materiału przeznaczonego do wbudowania w pobocza.
Odp.: do utwardzenia poboczy należy zastosować naturalne kruszywo łamane o frakcji 0/32,
f) widzimy także potrzebę wyrównania wysokościowego pewnej partii płyt żelbetowych.
Odp.: Według naszych ustaleń wynika że nie ma takiej potrzeby. Przed położeniem warstwy ścieralnej zostaną one wyrównane warstwą wyrównawczą z betonu asfaltowego.
W załączeniu przesyłamy zmieniony przedmiar robót, wg którego należy dokonać wyceny robót.
ZMIENIONY PRZEDMIAR ROBÓT !!!
Przedmiar robót dostępny jest pod poniższym adresem internetowym (link należy skopiować i wkleić w przeglądarkę internetową - format pliku PDF - wymagany Acrobat Reader).
http://slupsk.ug.gov.pl/test/zampubl/wiklino_rogawica/odpowiedz_nr_1.pdf
//////////////////////////////////////////////////////////////////////
UWAGA !!
ODPOWIEDZI DO SIWZ :
IG-341/05/07
Słupsk, 19.02.2007 r.
Wszyscy Wykonawcy
Dotyczy przetargu na przebudowę drogi powiatowej nr 1133G Wiklino- Rogawica.
W związku z zapytaniem złożonym przez jednego z Wykonawców, Gmina Słupsk odpowiada:
1. Dotyczy wykonania nawierzchni ścieralnej: przedmiar robot, nawierzchnia z płyt drogowych, pozycja 4 i 5, nawierzchnia pomiędzy Wiklinem a Kukowem, pozycja 3 i 4 oraz nawierzchnia pomiędzy Kukowem a Rogawicą, pozycja 4 i 5.
Prosimy o określenie:
- jaka mieszankę należy zastosować na warstwę ścieralną: MMA czy SMA,
- jaki rodzaj asfaltu nadzy zastosować do mieszanki na warstwę ścieralną, zwykły czy modyfikowany,
- kruszywo o jakim uziarnieniu należy zastosować do mieszanki na warstwę ścieralną ?
Odp.: Na warstwę ścieralną należy zastosować mieszankę mineralno- asfaltową (MMA).
Do mieszanki mineralno asfaltowej należy zastosować asfalt zwykły D50.
Należy zastosować kruszywo o uziarnieniu 0/12,8 mm.
2. Dotyczy opisu przedmiotu zamówienia.
Z doświadczenia Wykonawcy wynika, iż przekrój przyjęty przez Zamawiającego na nawierzchni z płyt drogowych , tj. 3 cm wyrównania + 4 cm warstwa ścieralna, nie gwarantuje, mimo wysokiej jakości materiałów i wykonawstwa, że na nawierzchni w okresie gwarancji nie pojawią się zarysowania.
Czy w związku z powyższym można przyjąć, że odpowiedzialność za ewentualne wystąpienie takich rys leży po stronie Zamawiającego i Zamawiający nie będzie żądał od Wykonawcy usunięcia takiej wady w ramach 3- letniej gwarancji ?
Aby uniknąć ewentualnych zarysowań nawierzchni Wykonawca sugeruje, aby dodatkowo zastosować w przekroju nawierzchni siatkę z włókna szklanego.
Odp.: Z doświadczenia Zamawiającego wynika że dotychczas zrealizowane inwestycje, właśnie w takiej technologii sprawdzają się i dobrze służą użytkownikom. Uważamy że nie ma potrzeby stosowania siatki. Zamawiający podtrzymuje swoje stanowisko w sprawie gwarancji na całość zadania i nie zwalnia Wykonawcy z odpowiedzialności za ewentualne powstanie rys.
3. Dotyczy § 4 ust. 2 załącznika nr 5 do SIWZ (wzór umowy).
Co będą oznaczać w kontrakcie pojęcia: roboty dodatkowe, roboty uzupełniające, roboty zamienne, roboty konieczne? Prosimy o sprecyzowanie ww. pojęć.
Odp.: Pojęcie robot dodatkowych i uzupełniających zostało ściśle określone w art. 67 ust. 1 pkt 5 i 6 ustawy Prawo zamówień publicznych i jest obowiązujące w niniejszym postępowaniu. W przypadku wystąpienia okoliczności o których mowa w/w artykule, Zamawiający udzieli zamówienia (uzupełniającego lub dodatkowego- o ile wystąpi potrzeba) w trybie z wolnej ręki Wykonawcy wybranemu w drodze niniejszego przetargu nieograniczonego.
Pod pojęciem robót zamiennych i koniecznych Zamawiający ma na myśli roboty które są niezbędne do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z przepisami prawa budowlanego, a których potrzeba wykonania będzie wprowadzała zmiany w kosztorysie ofertowym zawartym w ofercie Wykonawcy. W przypadku istotnych zmian o których mowa powyżej, strony wprowadzą stosowne ustalenia w zakresie terminów wykonania i wynagrodzenia umownego.
4. Dotyczy § 4 ust. 3 załącznika nr 5 do SIWZ (wzór umowy).
W jakim terminie od zaistnienia okoliczności uzasadniających wykonanie robot dodatkowych, uzupełniających, zamiennych lub koniecznych Zamawiający wyda decyzję o której mowa w § 4 ust. 3 i czy Wykonawca będzie miał prawo do przesunięcia terminu wykonania przedmiotu umowy w przypadku jeśli Zamawiający będzie pozostawał w zwłoce z wydaniem decyzji, a zwłoka taka będzie uniemożliwiać terminowe wykonanie przedmiotu umowy?
Odp.: Zamawiający wyda stosowną decyzje w ciągu 3 dni roboczych od zaistnienia okoliczności uzasadniających wykonanie robot dodatkowych, uzupełniających, zamiennych lub koniecznych.
Jeśli zwłoka w podjęciu decyzji będzie uniemożliwiać terminowe wykonanie przedmiotu umowy, Wykonawca będzie miał prawo do przesunięcia terminu wykonania.
5. Dotyczy § 9 ust. 4 w zw. z § 4 ust. 4 załącznika nr 5 do SIWZ (wzór umowy).
Czy można uznać, że drugim wyjątkiem powodującym zmianę/zwiększenia wynagrodzenia (poza prawem Zamawiającego do odliczenia z wynagrodzenia umownego wartości kosztorysowej robót nie wykonanych a ujętych w cenie i w kosztorysie ofertowym) będzie wykonanie przez Wykonawcę robot dodatkowych, uzupełniających, zamiennych lub koniecznych – po wydaniu przez Zamawiającego decyzji o której mowa w § 4 ust. 3 umowy?
Czy zapisy należy uznać, że wynagrodzenie za roboty o których mowa w umowie stanowić będzie wynik iloczynu ilości wykonanych robot i cen jednostkowych podanych w załączonym do oferty kosztorysie ofertowym?
Odp.: Roboty dodatkowe i uzupełniające w nawiązaniu do odpowiedzi w pkt. 5 będą udzielane odrębnym zamówieniem (z wolnej ręki) na warunkach określonych w ustawie, ostatecznie ustalonych w wyniku negocjacji stron. Natomiast w przypadku robót zamiennych i koniecznych powodujących istotne zmiany zakresu robót i wynagrodzenia Zamawiający będzie wymagał do obliczenia wartości tych robót zastosowania stawek określonych w kosztorysie ofertowym w ofercie Wykonawcy.
6. Dotyczy § 18 załącznika nr 5 do SIWZ (wzór umowy).
Wskazano archiwalny tekst jednolity Ustawy Prawo Zamówień Publicznych (Dz.U. z 2004 r. nr 19 poz. 177 ze zm.) zamiast aktualnego: Dz.U. z 2006 r. nr 164 poz. 1163 ze zm.
Wskazano archiwalny tekst jednolity ustawy Prawo budowlane (Dz.U. z 2003 r. nr 207 poz. 2016 ze zm.) zamiast aktualnego: Dz.U. z 2006 r. nr 156 poz. 1118 ze zm.
Prosimy o dokonanie stosowanych korekt zapisów umowy.
Odp.: Zamawiający dokona korekty w/w zapisów umowy dotyczących aktualnych tekstów jednolitych Ustawy Prawo zamówień publicznych i Ustawy Prawo budowlane, w związku z tym jako obowiązujące należy traktować teksty według dokonanych korekt.
G M I N A S Ł U P S K
reprezentowana przez Wójta Gminy
UL. SPORTOWA 34
76-200 SŁUPSK
tel. (059) 8428-460 tel./fax. (059) 8429-254
OGŁASZA PRZETARG NIEOGRANICZONY
o wartości szacunkowej powyżej równowartości 60 000 EURO
realizowany na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z dnia 9 lutego 2004, Nr 19 poz. 177 późn. zm.), zwanej dalej „ustawą” na:
„REMONT NAWIERZCHNI DROGI POWIATOWEJ NR 1133G WIKLINO- ROGAWICA
CPV 45233252-0
1. Specyfikacja istotnych warunków zamówienia (SIWZ) w wersji drukowanej znajduje się do odbioru w budynku Urzędu Gminy w Słupsk w pokoju nr 10
2. Specyfikacja istotnych warunków zamówienia (SIWZ) w wersji elektronicznej dostępna jest na stronie internetowej http://bip.slupsk.tensoft.pl/ w zakładce – przetargi -> zamówienia publiczne.
3. Przedmiot przetargu obejmuje: remont nawierzchni drogi powiatowej nr 1133G na odcinku Wiklino- Rogawica na odcinku o długości około 5.250 mb.
4. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych oraz składania oferty wariantowej.
5. Termin wykonania zamówienia: do 31 października 2007 r.
6. Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis dokonywania oceny spełnienia tych warunków:
Wykonawcy, którzy ubiegają się o udzielenie niniejszego zamówienia zobowiązani są spełnić warunki udziału w postępowaniu, określone w art. 22 ust. 1 ustawy w szczególności:
1) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają
obowiązek posiadania takich uprawnień,
2) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz potencjał techniczny, a także dysponuję
osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,
3) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia,
4) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia.
7. Wadium – 10.000 zł
8. Zamawiający żąda zabezpieczenia należytego wykonania umowy w niniejszym przetargu.
9. Osoby uprawnione do kontaktów z Wykonawcami – p. Rafał Gzylewski - tel. 0(59) 8428-469 (wew. 54) oraz p. Mariusz Początko – tel. 0(59) 8428-469 (wew. 21).
10. Kryterium oceny ofert: CENA – 100%.
11. Oferty należy składać w sekretariacie UG Słupsk. Termin składania ofert upływa dnia 28 luty 2007 r. o godz. 1000.
12. Otwarcie ofert nastąpi dnia 28 luty 2007 r. o godz. 1015. w siedzibie Zamawiającego w sali konferencyjnej Urzędu Gminy w Słupsku.
13. Termin związania ofertą wynosi: 30 dni.
14. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.
15. Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów.
16. Zamawiający nie przewiduje zastosowania aukcji elektronicznej.
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
UWAGA !!! WYJASNIENIE DO SIWZ .
IG-341/05/07
Słupsk, 19.02.2007 r.
Wszyscy Wykonawcy
Dotyczy przetargu na przebudowę drogi powiatowej nr 1133G Wiklino- Rogawica.
W związku z zapytaniem złożonym przez jednego z Wykonawców, Gmina Słupsk odpowiada:
Pyt.: W jakiej formie należy sporządzić kosztorys ofertowy sporządzony na podstawie przedmiaru robót: w formie kosztorysu uproszczonego czy w formie kosztorysu szczegółowego ?
Odp. : Kosztorys ofertowy należy sporządzić w formie kosztorysu szczegółowego.
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////
UWAGA!
WYJAŚNIENIA DO SIWZ
IG-341/05/07
Słupsk, 06.02.2007 r.
Wszyscy Wykonawcy
Dotyczy przetargu na przebudowę drogi powiatowej nr 1133G Wiklino - Rogawica.
W związku z zapytaniem złożonym przez jednego z Wykonawców, Gmina Słupsk odpowiada:
Z wizji terenowej przeprowadzonej przez nas wynika że:
a) długość remontowanego odcinka (5250 mb) nie ma odpowiednika rzeczywistego w terenie.
odp.: po sprawdzeniu faktycznej długości, wynikło że faktycznie zaszła pomyłka w wyliczeniu długości odcinka pomiędzy Wiklinem a Kukowem która powinna wynosić 1900 mb (a nie 2.830 mb).
b) zakres robót ziemnych nie odzwierciedla faktycznej sytuacji:
- głębokość wykonania koryta pod pobocza jest na przeważającym odcinku większa od 10cm,
- istnieją miejsca bez potrzeby wykonania koryta, jednak są one głębsze od 10 cm wymagające oprócz odhumusowania dodatkowych warstw wyrównawczych,
- na całym odcinku robót ziemnych zachodzi konieczność odhumusowania,
Odp. zakres robót ziemnych został przyjęty i wyliczony jako średni dla przyjętej długości remontu drogi przy głębokości ok. 10 cm. Roboty ziemne związane z wykonaniem koryta pod pobocza należy wycenić zgodnie z załączonym przedmiarem robót.
c) istniejąca nawierzchnia jest mocno zdegradowana w postaci siatki spękań poprzecznych i podłużnych oraz występującymi w niej ubytkami podbudowy i nawierzchni. W związku z powyższym odnośnie punktu c istnieje uzasadniona potrzeba wykonania w pierwszej kolejności :
- wypełnienia ubytków podbudowy,
- wypełnienia ubytków warstwy ścieralnej,
- likwidacji siatki poprzez rozebranie warstw konstrukcyjnych w koniecznym zakresie,
Odp. : informujemy że przed wykonaniem nowej nakładki w terminie wcześniejszym zostanie wykonany remont cząstkowy zniszczonej nawierzchni,
d) prosimy o podanie odległości wywozu urobku z korytowania ze wskazaniem miejsca odkładu,
Odp.: Odległość wywozu urobku z korytowania wynosi od 1 do 3 km . Zlokalizowane jest ono w byłej piaskowni na trasie między Wiklinem a Kukowem. Dlatego do kosztorysowania należy przyjąć średnią odległość wywozu tj. 2 km.
e) prosimy o dokładne sprecyzowanie rodzaju materiału przeznaczonego do wbudowania w pobocza.
Odp.: do utwardzenia poboczy należy zastosować naturalne kruszywo łamane o frakcji 0/32,
f) widzimy także potrzebę wyrównania wysokościowego pewnej partii płyt żelbetowych.
Odp.: Według naszych ustaleń wynika że nie ma takiej potrzeby. Przed położeniem warstwy ścieralnej zostaną one wyrównane warstwą wyrównawczą z betonu asfaltowego.
W załączeniu przesyłamy zmieniony przedmiar robót, wg którego należy dokonać wyceny robót.
ZMIENIONY PRZEDMIAR ROBÓT !!!
Przedmiar robót dostępny jest pod poniższym adresem internetowym (link należy skopiować i wkleić w przeglądarkę internetową - format pliku PDF - wymagany Acrobat Reader).
http://slupsk.ug.gov.pl/test/zampubl/wiklino_rogawica/odpowiedz_nr_1.pdf
//////////////////////////////////////////////////////////////////////
UWAGA !!
ODPOWIEDZI DO SIWZ :
IG-341/05/07
Słupsk, 19.02.2007 r.
Wszyscy Wykonawcy
Dotyczy przetargu na przebudowę drogi powiatowej nr 1133G Wiklino- Rogawica.
W związku z zapytaniem złożonym przez jednego z Wykonawców, Gmina Słupsk odpowiada:
1. Dotyczy wykonania nawierzchni ścieralnej: przedmiar robot, nawierzchnia z płyt drogowych, pozycja 4 i 5, nawierzchnia pomiędzy Wiklinem a Kukowem, pozycja 3 i 4 oraz nawierzchnia pomiędzy Kukowem a Rogawicą, pozycja 4 i 5.
Prosimy o określenie:
- jaka mieszankę należy zastosować na warstwę ścieralną: MMA czy SMA,
- jaki rodzaj asfaltu nadzy zastosować do mieszanki na warstwę ścieralną, zwykły czy modyfikowany,
- kruszywo o jakim uziarnieniu należy zastosować do mieszanki na warstwę ścieralną ?
Odp.: Na warstwę ścieralną należy zastosować mieszankę mineralno- asfaltową (MMA).
Do mieszanki mineralno asfaltowej należy zastosować asfalt zwykły D50.
Należy zastosować kruszywo o uziarnieniu 0/12,8 mm.
2. Dotyczy opisu przedmiotu zamówienia.
Z doświadczenia Wykonawcy wynika, iż przekrój przyjęty przez Zamawiającego na nawierzchni z płyt drogowych , tj. 3 cm wyrównania + 4 cm warstwa ścieralna, nie gwarantuje, mimo wysokiej jakości materiałów i wykonawstwa, że na nawierzchni w okresie gwarancji nie pojawią się zarysowania.
Czy w związku z powyższym można przyjąć, że odpowiedzialność za ewentualne wystąpienie takich rys leży po stronie Zamawiającego i Zamawiający nie będzie żądał od Wykonawcy usunięcia takiej wady w ramach 3- letniej gwarancji ?
Aby uniknąć ewentualnych zarysowań nawierzchni Wykonawca sugeruje, aby dodatkowo zastosować w przekroju nawierzchni siatkę z włókna szklanego.
Odp.: Z doświadczenia Zamawiającego wynika że dotychczas zrealizowane inwestycje, właśnie w takiej technologii sprawdzają się i dobrze służą użytkownikom. Uważamy że nie ma potrzeby stosowania siatki. Zamawiający podtrzymuje swoje stanowisko w sprawie gwarancji na całość zadania i nie zwalnia Wykonawcy z odpowiedzialności za ewentualne powstanie rys.
3. Dotyczy § 4 ust. 2 załącznika nr 5 do SIWZ (wzór umowy).
Co będą oznaczać w kontrakcie pojęcia: roboty dodatkowe, roboty uzupełniające, roboty zamienne, roboty konieczne? Prosimy o sprecyzowanie ww. pojęć.
Odp.: Pojęcie robot dodatkowych i uzupełniających zostało ściśle określone w art. 67 ust. 1 pkt 5 i 6 ustawy Prawo zamówień publicznych i jest obowiązujące w niniejszym postępowaniu. W przypadku wystąpienia okoliczności o których mowa w/w artykule, Zamawiający udzieli zamówienia (uzupełniającego lub dodatkowego- o ile wystąpi potrzeba) w trybie z wolnej ręki Wykonawcy wybranemu w drodze niniejszego przetargu nieograniczonego.
Pod pojęciem robót zamiennych i koniecznych Zamawiający ma na myśli roboty które są niezbędne do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z przepisami prawa budowlanego, a których potrzeba wykonania będzie wprowadzała zmiany w kosztorysie ofertowym zawartym w ofercie Wykonawcy. W przypadku istotnych zmian o których mowa powyżej, strony wprowadzą stosowne ustalenia w zakresie terminów wykonania i wynagrodzenia umownego.
4. Dotyczy § 4 ust. 3 załącznika nr 5 do SIWZ (wzór umowy).
W jakim terminie od zaistnienia okoliczności uzasadniających wykonanie robot dodatkowych, uzupełniających, zamiennych lub koniecznych Zamawiający wyda decyzję o której mowa w § 4 ust. 3 i czy Wykonawca będzie miał prawo do przesunięcia terminu wykonania przedmiotu umowy w przypadku jeśli Zamawiający będzie pozostawał w zwłoce z wydaniem decyzji, a zwłoka taka będzie uniemożliwiać terminowe wykonanie przedmiotu umowy?
Odp.: Zamawiający wyda stosowną decyzje w ciągu 3 dni roboczych od zaistnienia okoliczności uzasadniających wykonanie robot dodatkowych, uzupełniających, zamiennych lub koniecznych.
Jeśli zwłoka w podjęciu decyzji będzie uniemożliwiać terminowe wykonanie przedmiotu umowy, Wykonawca będzie miał prawo do przesunięcia terminu wykonania.
5. Dotyczy § 9 ust. 4 w zw. z § 4 ust. 4 załącznika nr 5 do SIWZ (wzór umowy).
Czy można uznać, że drugim wyjątkiem powodującym zmianę/zwiększenia wynagrodzenia (poza prawem Zamawiającego do odliczenia z wynagrodzenia umownego wartości kosztorysowej robót nie wykonanych a ujętych w cenie i w kosztorysie ofertowym) będzie wykonanie przez Wykonawcę robot dodatkowych, uzupełniających, zamiennych lub koniecznych – po wydaniu przez Zamawiającego decyzji o której mowa w § 4 ust. 3 umowy?
Czy zapisy należy uznać, że wynagrodzenie za roboty o których mowa w umowie stanowić będzie wynik iloczynu ilości wykonanych robot i cen jednostkowych podanych w załączonym do oferty kosztorysie ofertowym?
Odp.: Roboty dodatkowe i uzupełniające w nawiązaniu do odpowiedzi w pkt. 5 będą udzielane odrębnym zamówieniem (z wolnej ręki) na warunkach określonych w ustawie, ostatecznie ustalonych w wyniku negocjacji stron. Natomiast w przypadku robót zamiennych i koniecznych powodujących istotne zmiany zakresu robót i wynagrodzenia Zamawiający będzie wymagał do obliczenia wartości tych robót zastosowania stawek określonych w kosztorysie ofertowym w ofercie Wykonawcy.
6. Dotyczy § 18 załącznika nr 5 do SIWZ (wzór umowy).
Wskazano archiwalny tekst jednolity Ustawy Prawo Zamówień Publicznych (Dz.U. z 2004 r. nr 19 poz. 177 ze zm.) zamiast aktualnego: Dz.U. z 2006 r. nr 164 poz. 1163 ze zm.
Wskazano archiwalny tekst jednolity ustawy Prawo budowlane (Dz.U. z 2003 r. nr 207 poz. 2016 ze zm.) zamiast aktualnego: Dz.U. z 2006 r. nr 156 poz. 1118 ze zm.
Prosimy o dokonanie stosowanych korekt zapisów umowy.
Odp.: Zamawiający dokona korekty w/w zapisów umowy dotyczących aktualnych tekstów jednolitych Ustawy Prawo zamówień publicznych i Ustawy Prawo budowlane, w związku z tym jako obowiązujące należy traktować teksty według dokonanych korekt.
Załączniki do pobrania
Pobierz | Rozpakuj |
---|---|
Pobierz spakowane pliki | Rozpakuj pliki i pobierz |
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Piotr Stawiszyński | 24-04-2008 17:47 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | 24-04-2008 | |
Ostatnia aktualizacja: | - | 24-04-2008 17:47 |